Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
groep 3 ochtend
4 septembre 2013

les 4 september

Beste ouders,

Welkom op het blog van juf Eline voor groep 3&4 op het IN.

We zijn deze les meteen van start gegaan.

De kinderen van groep 3 hebben 2 woorden leren lezen: ik en maan.

Ik ben begonnen een verhaal voor te lezen over een jongen: Rik. Rik gaat voor het eerst naar groep 3 en leert dat hij het woord ik al kan lezen omdat het zijn naam is zonder r.

Daarna heb ik de kinderen een ik boekje laten maken waarin ze de opdrachtformulering leren zodat ze zelfstandig kunnen gaan werken.

Verder hebben de kinderen het woord maan leren lezen en de eerste letter m geleerd te lezen en te horen en te herkennen in woorden.

Misschien denkt u: Dat kan mijn kind allemaal al.

Dat is waarschijnlijk ook zo want op de Franse school hebben veel kinderen al leren lezen en schrijven. Maar pas op! In het Nederlands is het heel belangrijk de kinderen de letters fonetisch te leren. Dit is vooral belangrijk bij de lange en korte klinkers.

Groep 4 gaat een stapje verder. Het doel voor spelling deze les was woorden schrijven met 4 letters en 1 klinker.

Als hulpmiddel gebruik ik hiervoor balletjes. De zwarte bolletjes zijn medeklinkers en de witte zijn klinkers.

Verder krijgen de kinderen lezen. Hierbij moeten ze vragen beantwoorden over een tekst. Vandaag ging het over personages en de hoofdpersoon vinden in een verhaal.

Huiswerk:

Groep 3:

ik-boekje afmaken

Groep 4:

- dicteewoorden leren: lamp, muts, warm, stok, druk, kist, stuk, kant.

- woorden verzamelen op het blaadje met de twee kolommen.

 

Fijne week en tot volgende woensdag, groet Eline

 

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
groep 3 ochtend
Publicité
Archives
Publicité