Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
groep 3 ochtend
22 janvier 2014

22 januari

Beste ouders,

We hebben aan de hand van de babyfoto's gepraat over vroeger en hoe lang het geleden is.

Daarna hebben we gepraat over ouder worden. Eerst was je in de buik, toen werd je geboren en dan was je ineens nul terwijl je al 9 maanden leefde in je mama's buik...dat is niet eerlijk...zeiden de kinderen...

Daarna ging ons gesprek over oma's en opa's. Beleven die ook avonturen of zijn ze daar te oud voor?

Ik hoorde verhalen over oma's die sporten en dan heel erg zweten en oma's die hutten bouwen.

Ik heb een verhaal gelezen over een oma die op pad ging met haar kleinkinderen en een spel deed met een dobbelsteen die de richting bepaalde. Zo verdwaalde ze maar alles kwam goed toen een boer ze met z'n tractor weer thuisbracht.

we hebben naar een kijkplaat gekeken en de acties benoemd in de eerste persoon enkelvoud en in de derde persoon: ik kijk; de jongen kijkt. En de kinderen ontdekte zo de t achter de stam.

Met goep 3 hebben we de u gedaan en de meesten hebben boekje 4 uit. Volgende week doen we de controletaak. Dit moeten de kinderen niet thuis doen want ik stel ze specifieke vragen. Aan de hand van de cotroletaak kan ik zien of het kind de stof beheerst.

Huiswerk groep 3:

Verzameling van doedingen in huis in de eerste en derde persoon: Ik kook; papa kookt

Met groep 4 zijn we verder gegaan met de kabouternamen. Fijn te zien dat ze nu zonder probleem koffer goed schrijven omdat de kabouter offe erin zit.

Dit zal moeilijker gaan wanneer we met de andere kabouternamen beginnen: ofe, ine, ape etc.

Ik blijf dus nog even bij de dubbele medeklinkernamen...

We hebben een woordkast gemaakt over woorden van vroeger en nu in school.

Ook hebbenn we woorden met au en ou gedaan. En we hebben de regel herhaald van woorden met een -ig of een -lijk aan het eind. Klinkt als ug maar je schrijft ig.

Huiswerk groep 4:

Woorden leren uit de oefening op blz. 20 uit het spellingschrift

Maken: oefening 2 blz. 22

 

Een fijne week,

groet, Eline

En...een nieuwjaarskaartje

Image

Publicité
Publicité
Commentaires
groep 3 ochtend
Publicité
Archives
Publicité